Palautukset ja reklamaatiot

Kuinka palautan tilaukseni?
EU:n kuluttajansuojasäännösten mukaisesti kaikkia tuotteitamme koskee 14 vuorokauden palautus- ja vaihtoaika. Palautusoikeus ei koske hygieniatuotteita  (esim. alusvaatteet).

Haluamme olla turvallinen ja luotettava ostospaikka asiakkaillemme, joten noudatamme myös kuluttajaviranomaisten säädöksiä virhevastuusta. Lue tästä lisää: https://www.kkv.fi/ratkaisut-ja-julkaisut/julkaisut/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/aihekohtaiset/virhevastuu-ja-takuu-kulutustavaran-kaupassa/

Reklamaatio tarkoittaa tuotteen palautusta virhevastuuseen vedoten ja takuuajan sisällä. Tällöin tuotteessa on tai siihen tulee takuuaikana virhe, puute tai vika, jolloin asiakkaalla on oikeus palauttaa tuote ilman kustannuksia. Myyjän on joko palautettava tuotteen ostohinta kuljetuskustannuksineen, korjattava tuote tai lähetettävä tilalle uusi tuote.

14 päivän palautusoikeus alkaa, kun asiakas on vastaanottanut tuotteen.
Palautettavien tuotteiden tulee olla ehjiä, käyttämättömiä ja myyntikuntoisia.

Huomaa, että tavaran noutamatta jättäminen Postista ei ole sama kuin tilauksen peruuttaminen. Tavara tulee ensin noutaa Postista, ja palauttaa sen jälkeen palautusohjeiden mukaisesti. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme edestakaiset postikulut asiakkaalta.

Tilauksen voi myös perua ennen kuin se on ehditty postittaa. Tilauksen voi perua lähettämällä viestin peruutuksesta asiakaspalveluumme. Tällöin tilaus perutaan ja rahat palautetaan pikaisesti. Jos tilaus on ehditty postittaa, ei tilauksen peruuttaminen ole mahdollista, mutta tuotteilla on edelleen 14 päivän palautusoikeus tuotteen vastaanottopäivästä lukien. Noutamatta jätetyistä paketeista perimme edestakaiset postikulut asiakkaalta.

Mikäli tuotteen myyntipakkausta ei ole avattu ja tuote on myyntikuntoinen, voidaan palautus tehdä rahapalautuksena. Mikäli myyntipakkaus on jo avattu, mutta pakkauksen sisältö on koskematon, palautus voidaan tehdä vaihtona toiseen tuotteeseen.


Lue alla ohjeet tuotteen palauttamisesta

Täytä tilauksen mukana tuleva palautuskaavake. Kaavakkeen täyttämistä varten tarvitset tilaukseesi liittyvän tilausnumeron ja sähköpostiosoitteen. Jos et löydä niitä sähköpostistasi, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Vie palautuspaketti mihin tahansa Postin toimipisteeseen ja säilytä saamasi kuitti palautuksesta. Tarkemmat ohjeet saat asiakaspalvelusta. On tärkeää valita edullisin toimitusmuoto! Voimme korvata sinulle vain aiemmin maksamasi toimitusmaksun.

Saat meiltä kuittauksen, kun palautuksesi on vastaanotettu.
Mikäli palautuksestasi on kulunut yli kolme viikkoa etkä vielä ole saanut meiltä sähköpostia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja lähetä meille kuva tai kopio Postista saamastasi palautuskuitista.

Kun olemme käsitelleet palautuksesi, saat tiedon korvaavasta tuotteesta tai rahapalautuksesta sähköpostiisi. Jos kyseessä on kaupan purku ja rahanpalautus, maksetaan palautus kahden viikon kuluessa palautuksesi käsittelystä samalle maksukortille tai tilille jolta maksu meille on tullut.

Huomaathan, ettemme tarjoa palautuksille ilmaista kuljetusta. Asiakkaan tulee maksaa lähetyskustannukset, ellei tuote ole viallinen. Mikäli tuote on viallinen, tarjoamme täyden hyvityksen tuotteesta sekä lähetyskustannuksista, tai lähetämme sinulle uuden tuotteen ilman lisäkustannuksia.